Ledig tjänst
Vi söker Key Account Manager till vår nordiska B2B-handel
I rollen som KAM hos Handshake finns möjligheten att bygga vidare och forma vår B2B-satsning i Norden utifrån dina tankar och ideér. Vi har redan företagskunder i olika branscher men bearbetningen av den nordiska marknaden är bara påbörjad. Vi har ett stort produktutbud inom bilvårdsprodukter och belysning så det är din kreativitet och entreprenörsanda som sätter gränsen för hur långt du kan driva denna resa tillsammans med ditt team.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en arbetsplats med härlig energi på ett entreprenöriellt företag med stark framtidstro. Du kommer arbeta tillsammans med ett positivt och drivet team där vi tar väl hand om varandra och har roligt tillsammans. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Farsta och har eget gym där du med fördel kan nyttja dina friskvårdstimmar. Du har även möjlighet att tvätta bilen i vår egna tvätthall. Du erbjuds flexibla arbetstider och prestationsbaserad lön.
Om tjänsten
Vi har sedan många år haft fokus på B2C genom vår e-handel. På senare år har vi även fokuserat på B2B, vilket har varit framgångsrikt och vi ser stor potential att vidareutveckla satsningen. Du kommer därför bli ansvarig för att utveckla Handshakes affärer med befintliga företagskunder, men samtidigt också hitta nya säljkanaler, projekt och satsningar. Detta kräver ett strukturellt arbetssätt, strategisk planering och analytisk förmåga.
I dagsläget har vi främst två olika satsningar inom försäljningen gentemot företag. Dels genom ett återförsäljarnätverk där vi representerar våra egna varumärken, men även de varumärken vi har distributionsrätt för. Återförsäljningen sker främst via fysisk handel då Handshake är starka på, och vill bibehålla vår egen position för e-handeln. Den andra satsningen är mot slutanvändaren hos företag, där deras anställda helt enkelt använder produkterna.
Du identifierar behoven hos kund och med vårt breda produktsortiment finns goda möjligheter till merförsäljning. Tillsammans med kunden driver du tillväxt på ett insiktsfullt och inspirerande sätt för ökad lönsamhet. Du kommer att ingå i en dynamisk säljorganisation där vi ofta tar hjälp av andra team inom företaget för effektivisera processer och arbeten. Du kommer vara en nyckelperson i vårt team för B2B-satsningen.
Kort om Handshake
Handshake grundades 2009 och finns idag etablerade i hela Norden. Vi omsätter ca 400 000 000 sek på koncernnivå. Vi är grundande som ett e-handelsbolag där vi vuxit oss starka genom försäljning mot både företag och konsument. Genom åren har vi även utvecklat egen IT-avdelning, lagerverksamhet och inte minst produktutveckling. Idag representerar vi stolt många marknadsledande varumärken inom belysning och bilvårdsprodukter. Läs mer om företaget här; https://www.handshake.fi/sv/
Om dig som vi söker
Vi söker dig som brinner för försäljning. Du är målinriktad, ställer höga krav på dig själv, gillar utmaningar och framför allt att nå resultat. Du lockas av att ha ett helhetsansvar för företagets största kunder. Du tar väl hand om de redan befintliga men ser även fram emot att bearbeta nya potentiella kunder. Det krävs därför att du är självgående, handlingskraftig och tålmodig.
Du är representabel och professionell i dialog med kund, men det finns även stort utrymme för din personlighet då vår approach gentemot våra kunder alltid har varit avslappnad och transparent. Du behöver ha erfarenhet av förhandling, starkt intresse för affärer och god ekonomisk förståelse.
Vidare är du kommunikativ och relationsbyggande, då du kommer ha många kontaktytor både externt och internt. Du behöver vara flytande i tal och skrift på både svenska och engelska. Bra förståelse för de övriga nordiska språken är givetvis ett plus.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kvalifikationer:
Är du redo att ta dig an vår B2B-satsning? Maila till jobb@handshakesweden.se